Projekt unijny 2018/2019 „Nauczanie eksperymentalne szansą na rozwój kompetencji uczniów głogowskich szkół podstawowych”.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ
GRUPA: A
GODZINA /
OD – DO |
NAZWA ZAJĘĆ | MIEJSCE PROWADZENIA ZAJĘĆ | MARZEC/ DZIEŃ | KWIECIEŃ/ DZIEŃ | MAJ/ DZIEŃ | CZERWIEC/ DZIEŃ |
1.
13.35-14.20 |
Zasady bezpiecznej pracy z substancjami chemicznymi i prostym sprzętem laboratoryjnym. | SALA 105 | 1.03. | |||
2.
14.25-15.10 |
Co wiemy o eksperymentowaniu?
– test na rozpoczęcie zajęć. |
SALA 105 | 1.03. | |||
3.
15.15-16.00 |
Doświadczenia i obserwacje jako metody poznawcze. | SALA 105 | 1.03. | |||
4.
13.35-14.20 |
Budowa mikroskopu i zasady mikroskopowania. Obserwacje mikroskopowe preparatów stałych. | SALA 103 | 6.03. | |||
5.
14.25-15.10 |
Wykonywanie świeżych preparatów mikroskopowych. | SALA 103 | 6.03. | |||
6.
15.15-16.00 |
Obserwacja świeżych preparatów mikroskopowych. | SALA 103 | 6.03. | |||
7.
8.30-9.15 |
Tajemnice kropli wody.
|
SALA 103 | 9.03. | |||
8.
9.20-10.05 |
Niezwykłe właściwości wody. | SALA 103 | 9.03. | |||
9.
10.10-10.55 |
Zjawisko napięcia powierzchniowego wody. | SALA 103 | 9.03. | |||
10.
13.35-14.20 |
Rozpuszczalność substancji w wodzie. | SALA 103 | 13.03. | |||
11.
14.25-15.10 |
Mieszaniny jednorodne i niejednorodne. | SALA 103 | 13.03. | |||
12.
15.15-16.00 |
Sposoby rozdzielania mieszanin. | SALA 103 | 13.03. | |||
13.
13.35-14.20 |
Zjawisko osmozy. | SALA 103 | 20.03. | |||
14.
14.25-15.10 |
Dyfuzja w cieczach, gazach i ciałach stałych. | SALA 103 | 20.03. | |||
15.
15.15-16.00 |
Co to jest konwekcja ? | SALA 103 | 20.03. | |||
16.
13.35-14.20 |
Powietrze – mieszanina jednorodna gazów. | SALA 103 | 27.03. | |||
17.
14.25-15.10 |
Jak przygotować wodę wapienną? | SALA 103 | 27.03. | |||
18.
15.15-16.00 |
Wykrywanie dwutlenku węgla.
|
SALA 103 | 27.03. | |||
19.
13.35-14.20 |
Jak możemy wykorzystać zjawisko fermentacji? | SALA 103 | 3.04. | |||
20.
14.25-15.10 |
Obieg wody w przyrodzie. | SALA 103 | 3.04. | |||
21.
15.15-16.00 |
Badanie odczynu różnych substancji – pH w kuchni łazience. | SALA 103 | 3.04. | |||
22.
13.35-14.20 |
Budowa gleby i organizmy w niej zamieszkujące. | SALA 103 | 10.04. | |||
23.
14.25-15.10 |
Rodzaje gleb. | SALA 103 | 10.04. | |||
24.
15.15-16.00 |
Co to są zjawiska krasowe? | SALA 103 | 10.04. | |||
25.
13.35-14.20 |
Jak działa wulkan?
|
SALA 103 | 17.04. | |||
26.
14.25-15.10 |
Elementy strukturalne organizmów w wersji 3D. | SALA 103 | 17.04. | |||
27.
15.15-16.00 |
Komórki, tkanki roślinne i zwierzęce w wersji 3D. | SALA 103 | 17.04. | |||
28.
13.35-14.20 |
Czynności życiowe organizmów. | SALA 103 | 24.04. | |||
29.
14.25-15.10 |
Budowa i funkcjonowanie układów i narządów człowieka. | SALA 103 | 24.04. | |||
30.
15.15-16.00 |
Budowa i funkcjonowanie układów i narządów człowieka. | SALA 103 | 24.04. | |||
31.
13.35-14.20 |
Fotosynteza – podróż do wnętrza liścia. | SALA 103 | 8.05. | |||
32.
14.25-15.10 |
Wykrywanie związków organicznych w produktach spożywczych. | SALA 103 | 8.05. | |||
33.
15.15-16.00 |
Substancje chemiczne w naszym otoczeniu i ich właściwości. | SALA 103 | 8.05. | |||
34.
13.35-14.20 |
Zjawiska fizyczne i przemiany chemiczne w życiu codziennym – bank pomysłów. | SALA 103 | 15.05. | |||
35.
14.25-15.10 |
Badanie zanieczyszczeń powietrza. | SALA 103 | 15.05. | |||
36.
15.15-16.00 |
Przyjazne środowisku środki czystości. | SALA 103 | 15.05. | |||
37.
13.35-14.20 |
Jak zrobić ekologiczne mydło? | SALA 103 | 22.05. | |||
38.
14.25-15.10 |
Bioróżnorodność organizmów – oznaczanie gatunków roślin. | SALA 103 | 22.05. | |||
39.
13.35-14.20 |
Bioróżnorodność organizmów – oznaczanie gatunków zwierząt. | SALA 103 | 29.05. | |||
40.
14.25-15.10 |
Test na wyjście, podsumowanie zajęć. | SALA 103 | 29.05. |
GRUPA: B
GODZINA /
OD – DO |
NAZWA ZAJĘĆ | MIEJSCE PROWADZENIA ZAJĘĆ | MARZEC/ DZIEŃ | KWIECIEŃ/ DZIEŃ | MAJ/ DZIEŃ | CZERWIEC/ DZIEŃ |
1.
14.25-15.10 |
Zasady bezpiecznej pracy z substancjami chemicznymi i prostym sprzętem laboratoryjnym. | SALA 103 | 1.03. | |||
2.
15.15-16.00 |
Co wiemy o eksperymentowaniu? – test na rozpoczęcie zajęć. | SALA 103 | 1.03. | |||
3.
16.05-16.50 |
Doświadczenia i obserwacje jako metody poznawcze. | SALA 103 | 1.03. | |||
4.
8.30 -9.15 |
Budowa mikroskopu i zasady mikroskopowania. Obserwacje mikroskopowe preparatów stałych. | SALA 103 | 2.03. | |||
5.
9.20-10.05 |
Wykonywanie świeżych preparatów mikroskopowych. | SALA 103 | 2.03. | |||
6.
10.10-10.55 |
Obserwacja świeżych preparatów mikroskopowych. | SALA 103 | 2.03. | |||
7.
13.35-14.20 |
Tajemnice kropli wody.
|
SALA 103 | 4.03. | |||
8.
14.25-15.10 |
Niezwykłe właściwości wody. | SALA 103 | 4.03. | |||
9.
15.15-16.00 |
Zjawisko napięcia powierzchniowego wody. | SALA 103 | 4.03. | |||
10.
13.35-14.20 |
Rozpuszczalność substancji w wodzie. | SALA 103 | 11.03. | |||
11.
14.25-15.10 |
Mieszaniny jednorodne i niejednorodne. | SALA 103 | 11.03. | |||
12.
15.15-16.00 |
Sposoby rozdzielania mieszanin. | SALA 103 | 11.03. | |||
13.
13.35-14.20 |
Zjawisko osmozy. | SALA 103 | 18.03. | |||
14.
14.25-15.10 |
Dyfuzja w cieczach, gazach i ciałach stałych. | SALA 103 | 18.03. | |||
15.
15.15-16.00 |
Co to jest konwekcja ? | SALA 103 | 18.03. | |||
16.
13.35-14.20 |
Powietrze – mieszanina jednorodna gazów. | SALA 103 | 25.03. | |||
17.
14.25-15.10 |
Jak przygotować wodę wapienną? | SALA 103 | 25.03. | |||
18.
15.15-16.00 |
Wykrywanie dwutlenku węgla.
|
SALA 103 | 25.03. | |||
19.
13.35-14.20 |
Jak możemy wykorzystać zjawisko fermentacji? | SALA 103 | 1.04. | |||
20.
14.25-15.10 |
Obieg wody w przyrodzie. | SALA 103 | 1.04. | |||
21.
15.15-16.00 |
Badanie odczynu różnych substancji – pH w kuchni i łazience. | SALA 103 | 1.04. | |||
22.
13.35-14.20 |
Budowa gleby i organizmy w niej zamieszkujące. | SALA 103 | 8.04. | |||
23.
14.25-15.10 |
Rodzaje gleb. | SALA 103 | 8.04. | |||
24.
15.15-16.00 |
Co to są zjawiska krasowe? | SALA 103 | 8.04. | |||
25.
13.35-14.20 |
Jak działa wulkan?
|
SALA 103 | 15.04. | |||
26.
14.25-15.10 |
Elementy strukturalne organizmów w wersji 3D. | SALA 103 | 15.04. | |||
27.
15.15-16.00 |
Komórki, tkanki roślinne i zwierzęce w wersji 3D. | SALA 103 | 15.04. | |||
28.
13.35-14.20 |
Czynności życiowe organizmów. | SALA 103 | 29.04. | |||
29.
14.25-15.10 |
Budowa i funkcjonowanie układów i narządów człowieka. | SALA 103 | 29.04. | |||
30.
15.15-16.00 |
Budowa i funkcjonowanie układów i narządów człowieka. | SALA 103 | 29.04. | |||
31.
13.35-14.20 |
Fotosynteza – podróż do wnętrza liścia. | SALA 103 | 6.05. | |||
32.
14.25-15.10 |
Wykrywanie związków organicznych w produktach spożywczych. | SALA 103 | 6.05. | |||
33.
15.15-16.00 |
Substancje chemiczne w naszym otoczeniu i ich właściwości. | SALA 103 | 6.05. | |||
34.
13.35-14.20 |
Zjawiska fizyczne i przemiany chemiczne w życiu codziennym – bank pomysłów. | SALA 103 | 13.05. | |||
35.
14.25-15.10 |
Badanie zanieczyszczeń powietrza. | SALA 103 | 13.05. | |||
36.
15.15-16.00 |
Przyjazne środowisku środki czystości. | SALA 103 | 13.05. | |||
37.
13.35-14.20 |
Jak zrobić ekologiczne mydło? | SALA 103 | 20.05. | |||
38.
14.25-15.10 |
Bioróżnorodność organizmów – oznaczanie gatunków roślin. | SALA 103 | 20.05. | |||
39.
15.15-16.00 |
Bioróżnorodność organizmów – oznaczanie gatunków zwierząt. | SALA 103 | 20.05. | |||
40.
13.35-14.20 |
Test na wyjście, podsumowanie zajęć. | SALA 103 | 27.05. |